ALS-Suomi - Foorumi
Lokakuu 16, 2018, 21:10:43 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: TERVETULOA ALS-SUOMI FOORUMILLE!
FOORUMIA EI PÄIVITETÄ TÄLLÄHETKELLÄ. UUSI YLLÄPITO ALKAA SYKSYLLÄ 2014.

ENNEN FOORUMILLE KIRJOITTAMISTA, LUE ENSIN YLLÄPITO -OSIOSSA OLEVAT ALOITUSOHJEET! 15.3.2009: ALS-SUOMI SIVUT AUKI OSOITTEESSA www.als-suomi.fi

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kommunikoinnin apuvälineet?  (Luettu 32657 kertaa)
Tuulia
Newbie
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Profiili
« Vastaus #30 : Joulukuu 08, 2011, 15:17:00 »

Jeps! Ens viikolla saamme apuja kommunikointiin. Alkaa käydä tylsäksi elämä kun äidin jutut puuttuvat  Hymyilee
tallennettu
Upi
Full Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : Helmikuu 28, 2013, 13:03:52 »

NYT SAIN SILMILLÄ OHJATTAVAN LATEN SILLÄ PÄÄSEE NETTIINKIN ON PUHELIN YNNÄ MUUTA MITÄ ON LÄPPÄRISSÄ SEKÄ PÖYTÄ KONEESSA TILAA SIINÄ ON KUULEMMA RIITTÄVÄSTI.PERJANTAINA MENEN JOKIPOIKIENPELIÄ KATSOMAAN MULLA ON SIINÄ ASENNETTU ILMAHÄLYTYSÄÄNI JA HOMMASIN ILKEÄN NÄKÖISEN SUDENPÄÄN LAITA SIITÄ SITTEN KUVAN.. KEVÄÄN ODOTUSTA
tallennettu
untuvikko
Newbie
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #32 : Maaliskuu 02, 2013, 20:41:11 »

Hei Upi ja foorumilaiset,

Toivoin Kankaanpään kurssilla, että olisin voinut kokeilla tuollaista silmillä ohjattavaa vekotinta, mutta ei siellä ollut kokeiltava sellaista. Minulla alkaa voimat vähetä käsistä pikku hiljaa. Varsinkin oikea käden voimat hiipuvat. Onkohan sellaista kosketusnäytöllistä puhekonetta olemassa, siis tietokonetta tai tablettia, jossa olisi puheohjelma?

terv Untuvikko
tallennettu
sari63
Full Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #33 : Maaliskuu 02, 2013, 21:37:41 »

Minulla on iPad, jossa on VoiceReader puheohjelma.
Minun mielestä hyvä.

Sari
tallennettu
Upi
Full Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #34 : Maaliskuu 11, 2013, 09:33:28 »

:MINÄ SAIN APULAITEELTA  KUN PYYSIN NYT MINULLA ON MYÖS KOTONA JA TÄÄLLÄ HOITOKODISSA ILMAPATJAT SEKÄ ILMA SIIRTOLIINAT PYYDÄT ITSELLESI APULATTEESTA NIIN SAAT VARMASTI. JOS AJELET SÄHKÖPYÖRÄTUOLILLA NIIN EI TARVITSE LÄÄKÄRIN LUPAA. NIIN KAIKEN SAA APULAITTEELTA MUUTEN KAIKISSA KONEISSA ON KIJOITUS MAHDOLLISUUS ÄÄNETTÖMÄNÄ,JA APULAITTEELTA SAAT ÄÄNENKIN SIIHEN PALJON HELPOPI KIRJOITELLA LUKUOHJELMA ON HYVÄ KUN VAIKKA LEHTIÄ LUKEA KUUNNELLA VAIKKA OLISI PIENELLÄ KIRJOITETTU.

HYVÄÄ KEVÄÄN JATKOA  TOIVOTTAA UPI
tallennettu
untuvikko
Newbie
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : Maaliskuu 13, 2013, 12:03:44 »

Hei,

täytynee ottaa yhteyttä apuvälinelainaamoon, että saisin Laten rinnalla tuommoisen ipadin. Sormet kyllä pelaavat vielä, mutta ei sitä koskaan tiedä, miten nopeasti voimattomuus etenee. Mulla meni oikeasta kädestä voimat tosi rivakkaan tahtiin. Minusta Alsissa on kurjaa tämmöiset äkilliset muutokset, kuin että voimat menisivät tasaisemmin. Jaloissa Als on edennyt myös, mutta pystyn kyllä kävelemään. Eilen aamulla vein koiraa lenkille ja liukastuin ja kompastuin hurjalla tavalla, suoraan naamalleni pientareeseen ja voimalla. Rillit sinkoilivat kauas ja nenästä ja otsasta tuli verta oikein kunnolla. Nyt on kaikki luut kasvoissa kipeitä ja otsassa on iso kuhmu. Pelästyin aika lailla siitäkin, etten päässyt kunnolla nousemaan maasta.

Kyllä tämä Als etenee vääjäämättömästi eteenpäin. Varsinkin tämä bulbaarialkuinen Als. Olen kuitenkin päättänyt jatkaa työssäni niin kauan kuin vain mahdollista. Olen suunnitellut, että hakisin henkilökohtaista avustajaa työhön, niin pystyisen tekemään pidemmän aikaa töitä.

Kamalasti on haettavaa: henkilökohtainen apu, kuljetuspalvelut, fysioterapia ym. ym. Ei ole meidän elämää helpoksi tehty. Kaikki asiat on itse selvitettävä ja haettava erikseen ja sitten pitää pyytää lääkärintodistusta joka paikkaan. Tylsää, mutta pysyyhän tässä elämässä kiinni, kun tällaisia haasteita edessä ja jännitystä meneekö hakemus läpi.

Mikkoa muistelen... Siinä oli meille kaikille hyvä esimerkki, miten junasta ei saa jäädä, vaan eletään täysillä loppuun asti.

terveisin Untuvikko
tallennettu
Martti
Full Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : Toukokuu 21, 2013, 16:02:47 »

Hei Sari!

Onko sinulla puheohjelman tarkempaa versiota sillä jos etsii verkosta niin sieltä löytyy useita puheohjelmia nimeltään Voice Rearder.

Terv.Martti
tallennettu
sari63
Full Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #37 : Toukokuu 23, 2013, 21:16:53 »

Hei Martti!

Sorry, kun vastaus viipy. Olen ollut Oys:ssa.
Mulla on voice reader version 2.4.0
Toivottavasti tästä on jotain apua! Mukavaa kevään jatkoa  Hymyilee ja kesän tuloa!

Sari
tallennettu
Martti
Full Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : Toukokuu 24, 2013, 16:51:37 »

Hei Sari!

Kiitos vastauksestasi enköhän noilla ohjeilla pääse jäljille. Täällä on vain Winndos pohjaisia ohjelmia käytössä ja minulla on  Fujitsu
Q550 tabletti ja se on niin painava, että en jaksa nostella sitä. Joten olen ajatellut hankkia itse jonkun kevyemmän. Jos niihin kerran
on saatavana puheohjelmia.

Hyvää kesää
Terv.Martti Hymyilee
tallennettu
Martti
Full Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #39 : Kesäkuu 06, 2013, 14:41:34 »

Hei!

Siinä Voice  Readissa on vain naisen ääni suomeksi en ole löytänyt I padiin sopivaa miehen ääntä mistään.
Terv.Martti
tallennettu
sari63
Full Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : Kesäkuu 07, 2013, 21:28:35 »

Hei Martti!
Totta turiset, minullakin on vain naisen ääni suomeksi.  Huh
Muilla kielillä näyttää olevan mies- ja naisääni. En ole naisena edes osannut ajatella ja tarkistaa koko asiaa. Onkohan tuolle mahdollista tehdä jotain ohjelman valmistajan toimesta?

Sari
tallennettu
Martti
Full Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #41 : Elokuu 28, 2013, 10:30:54 »

Hei Sari!

Olin yhteydessä tikoteekkiin ja löysivät ohjelman johon sai miehen äänen
nyt pelittää hyvin mini I Pad eikä paina paljon. Joutuu kyllä itse hankkimaan
I Padin ja ohjelman sillä Vaarsinais-suomen sairaanhoitopiiri käyttää vain
Widows pohjaisia ohjelmia sekä tietokoneita ja tabletteja.

Terveisin
Martti Hymyilee leveästi
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!