ALS-Suomi - Foorumi
Heinäkuu 23, 2018, 01:26:33 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: TERVETULOA ALS-SUOMI FOORUMILLE!
FOORUMIA EI PÄIVITETÄ TÄLLÄHETKELLÄ. UUSI YLLÄPITO ALKAA SYKSYLLÄ 2014.

ENNEN FOORUMILLE KIRJOITTAMISTA, LUE ENSIN YLLÄPITO -OSIOSSA OLEVAT ALOITUSOHJEET! 15.3.2009: ALS-SUOMI SIVUT AUKI OSOITTEESSA www.als-suomi.fi

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Äänestys
Kysymys: Uskotko ALSin läpimurtavan (vähintään merkittävästi sairautta hidastava) lääkkeen/hoidon syntyyn?
Kyllä, se on nykyisellä kehityksellä vain ajan kysymys
Kyllä, mutta se vaatii reilusti nykyistä mittavampaa julkista tutkimus/-kehitysrahoitusta valtioilta
En usko
Jokin muu, mikä? (kirjoita vastaukasesi alla olevaan viestiketjuun)

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uskotko ALSin läpimurtavan lääkkeen/hoidon syntyyn?  (Luettu 15936 kertaa)
alsadmin/mikko77
Administrator
Sr. Member
Poissa Poissa

Profiili
« : Huhtikuu 12, 2009, 18:46:08 »

Tähän vaihtoehto 4. vastauksia/"perusteluita".

-Mikko-
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2009, 19:17:36 kirjoittanut alsadmin/mikko77 » tallennettu
Raili
Vieras
« Vastaus #1 : Huhtikuu 12, 2009, 19:58:14 »

Vaihtoehto 3:

Vaikea sanoa syytä, mutta olen pessimisti tuon lääkkeen syntyyn tai mahdolliseen hoitoon.
Ehkä joskus jonain päivänä minun jälkeen on se päivä, mutta ei minun aikana.

Voidaanko jotain parantaa, jos ei tiedetä mikä on aiheuttaja / syyllinen tautiin?

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2009, 20:14:57 kirjoittanut Raili » tallennettu
alsadmin/mikko77
Administrator
Sr. Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : Huhtikuu 14, 2009, 18:28:41 »

Voidaanko jotain parantaa, jos ei tiedetä mikä on aiheuttaja / syyllinen tautiin?

Voidaan, kun otetaan ensin selvää, mikä tämän taudin aiheuttaa. Paljon ehtii toki Kemijoessa sitä ennen vettä virrata, eli ts. se vaatii aikatavalla aikaa ja pätäkkää.

-Mikko-
tallennettu
evenurse
Full Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : Huhtikuu 14, 2009, 19:25:30 »

Minä kyllä uskon siihen, että joskus joku sen lääkkeen keksii. Clinical trials-tutkimusta rapakon takana tehdään, meillä Suomen niemellä ei siihen ole potentiaalia. Onhan muuten joitain  lääkkeitä "keksitty" ihan vanhingossa - tutkittiin yhtä vaikutusmekanismia, mutta oivallettiinkin toinen, josta parempi hyöty. Aika näyttää.
evenurse
tallennettu
ailatu
Newbie
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Profiili
« Vastaus #4 : Toukokuu 25, 2009, 21:33:03 »

Mitä enemmän olen tutustunut sairastuneisiin ja mitä enemmän olen lukenut kansainvälistä tutkimusta, niin on selvinnyt alsin todellinen yksilöllisyys. Tämän vuoksi tarvitaan rutkasti panostusta, jotta ydinjutut saadaan selville. On myös muistettava, että ihmisen kroppa on monimutkainen ja vaikka jotain löydetään, niin aiheuttaako hallaa jossakin muualla. Tulee eettinen kalabaliikki, mutta itse olisin valmis koekaniiniksi, mutta kuten olette todenneet, asialla on monta mutkaa matkassa. Ei menetetä toivoa, mutta ei olla myöskään naiiveja.
tallennettu
sari63
Full Member
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : Toukokuu 11, 2010, 23:19:31 »

Meidän suvussa ALS:a on ollut 1980-luvun puolen välin paikkeilta. Ensin tätini, sitten isäni, ja lopulta 2005 minä ja siskoni. Koko tänä aikana ei ole tullut mitään uutta lääkettä tai hoitoa ALS:n.
En minä täysin tyrmää, mutta aika kauan on aikaa mennyt pelkästään meidän suvun kohdalla  Epävarma

Sari
tallennettu
Lupus Lupus
Newbie
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : Tammikuu 28, 2011, 20:40:59 »

ALS kun on hermostoon vaikuttava sairaus ja siten ihmiskunnalle vielä melkoisen tutkimaton/tuntematon hoidettava,
en usko että lääkkeellistä läpimurtoa tulee lähivuosina tapahtumaan.

Aiheuttaja saatetaan ehkäpä joskus löytää ja sitäkautta välttämään sairastumiset vastaisuudessa....

Sekin skenaario on käsittääkseni vielä hyvin.....hyvin kaukana..joten jaksettava on.
tallennettu
luukas.L10
Newbie
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : Kesäkuu 06, 2012, 10:18:24 »

Sanoisin, että ei se nyt pahaa tee kokeilla.
tallennettu
jasmin13
Newbie
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : Heinäkuu 18, 2012, 08:44:43 »

Uskoisin, että taudin parantavaan lääkkeeseen menee vielä huomattavasti pidempi aika kuin oireita täysin lievittävän lääkkeen keksintöön.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!